fredag 31 juli 2009

Semester.....??

Det kan man ju tro att vi haft. Visserligen så har jag varit iväg med killarna på Sturkö en vecka och Martin släppte husbyggandet ett par dagar förra veckan. Det var behövligt.
Sen senaste inlägget har vi gipsat taken.
Nästan putsat klart alla innerväggar.


Putsat klart samtliga väggar på övervåningen samt städat, så nu kan man nästan föreställa sig hur det kommer att bli.

Igår tillbringade vi hela dagen på Optimera i Trelleborg för att bestämma oss för kök, vitvaror, badrumsinredningar, kakel, klinker, golv, innerdörrar - ja i princip allt bestämdes - puh! Det var jobbigt

måndag 6 juli 2009

Ställningen borta (nästan)


Entrésidan mot norr

"Baksidan" mot väster

Uteplatsen - i sydväst. Här är ställningen inte borttagen eftersom vi måste komma upp på taket när vi ska montera "solvärmerören" samt de sista takpannorna.

"Framsidorna" mot sydost

Inomhus har vi börjat gipsa taket på övervåningen, dessutom så har pappa börjat putsa innerväggarna. Nu går det undan.....fast det är många väggar som dessutom ska putsas mer än en gång...så det lär väl ta ett tag.


Kanske kanske vår nuvarande tidplan för inflyttning håller - ja, vi har flyttat fram den till slutet av oktober. Jag har oxå blivit realist ;-)