....golv
lördag 31 oktober 2009
torsdag 29 oktober 2009
Framsteg...
....på kakelfronten.
Det lilla badrummet på övervåningen är snart färdigkaklat.

vi har lite svart kvar att sätta, sen kan vi lägga golv....eller så kan vi fortsätta kakla de andra badrummen. :)

På nedervåningen fortsätter golvet att "växa", det tar tid men det ser ut att bli bra. Jag blev erbjuden att prova lägga en platta idag men avstod erbjudandet. Det räcker att jag har varit med och burit in dem. Det var tuuuungt.
Det lilla badrummet på övervåningen är snart färdigkaklat.
vi har lite svart kvar att sätta, sen kan vi lägga golv....eller så kan vi fortsätta kakla de andra badrummen. :)
På nedervåningen fortsätter golvet att "växa", det tar tid men det ser ut att bli bra. Jag blev erbjuden att prova lägga en platta idag men avstod erbjudandet. Det räcker att jag har varit med och burit in dem. Det var tuuuungt.
onsdag 21 oktober 2009
Vi har äntligen....
...fuktspärrat klart i badrummen och börjat sätta kakel. Först ut är lilla badrummet på övervåningen.

VVS-arna är i huset och installerar värmen, så när värmen är igång, kan vi ta hem golvet till övervåningen och börja lägga det och då börjar det snart se ut som om man kan bo där...
VVS-arna är i huset och installerar värmen, så när värmen är igång, kan vi ta hem golvet till övervåningen och börja lägga det och då börjar det snart se ut som om man kan bo där...
Det är tur att vi byggt ett garage, vi kanske inte kommer att få plats med någon bil med tanke på allt vi vill ska få plats där. Det finns mååånga planer för denna biarea, eller det som blir över när ackumulatortank och värmeväxlare och elskåp och vask mm mm är på plats.
onsdag 14 oktober 2009
tisdag 13 oktober 2009
Färg.....
....å färg, det är i alla fall målat. Killarnas rum har fått färg - hallen är målad....i vitt och ljusgrått, Martin såg knappt skillnad på det gråa och vita, han tyckte allt såg vitt ut. Vi får se när vi flyttar in om det känns för "tamt" med den ljusgrå färgen. Det är svårt att avgöra innan golv och möbler är på plats.
Vi - eller jag (Martin vill ha vitt överallt) hade nog egentligen velat ha en större kontrast men hur ska man kunna avgöra sånt med hjälp av ett litet ynka färgprov på 1x2 cm och typ 50 andra gråa kulörer att välja på i allt från neutralt grått till grått med blått, rött, lila och grönt och gult och orange???? De vita väggarna i hallen har vi bara målat en gång så de lär nog se lite vitare ut när vi målat dem en gång till. Men så här blev i alla fall resultatet.
Vi - eller jag (Martin vill ha vitt överallt) hade nog egentligen velat ha en större kontrast men hur ska man kunna avgöra sånt med hjälp av ett litet ynka färgprov på 1x2 cm och typ 50 andra gråa kulörer att välja på i allt från neutralt grått till grått med blått, rött, lila och grönt och gult och orange???? De vita väggarna i hallen har vi bara målat en gång så de lär nog se lite vitare ut när vi målat dem en gång till. Men så här blev i alla fall resultatet.
Hampus rum före målning
....och efter
Max rum före målning
...och efter (ganska mörk bild, men i verkligheten så "lyser det om färgen" )Hallen före målning - städat å fint
Hallen från en annan vinkel före målning
Nästan samma bild men efter målning.
I övrigt så har fallen i badrummet på bottenvåningen och tvättstugan spacklats
Tvättstugan
Idag så ska vi få garageporten på plats och fallen i badrummen uppe ska blir klara.
Idag så ska vi få garageporten på plats och fallen i badrummen uppe ska blir klara.
Jag återkommer med fler bilder imorgon.
Idag för ett år sedan grävde vi för avloppsledningar.
tisdag 6 oktober 2009
Tänk vad tiden går.....
....det är ett år sen vi stod där med en leråker och en gammal husvagn och några stolpar som markerade var vi skulle gräva ut för plattan.

Idag står vi här med ett "gigantiskt" hus med tillhörande garage, visserligen inte färdigt än men det känns som om det närmar sig. Jag roade mig just med en snabb uträkning att vi kan ha lagt ner ca 3000 timmar på huset, då räknade jag drygt 4 tim /man och dag under ett helt år.

Jonas har varit och målat våra tak och de väggar som har lite "fylligare" färger än vitt och ljusgrått, tex Hampus rum som har en grööööön vägg.

och Max rum som går i MFF's färg.

samt deras allrum som vi försökt få i ungefär samma blåa kulör som FC Barcelona har i sitt klubbmärke. Vi får lägga till rött och lite gult och vitt som accentfärger för att hämta hem resten av märket ;-)

Idag står vi här med ett "gigantiskt" hus med tillhörande garage, visserligen inte färdigt än men det känns som om det närmar sig. Jag roade mig just med en snabb uträkning att vi kan ha lagt ner ca 3000 timmar på huset, då räknade jag drygt 4 tim /man och dag under ett helt år.

Jonas har varit och målat våra tak och de väggar som har lite "fylligare" färger än vitt och ljusgrått, tex Hampus rum som har en grööööön vägg.
och Max rum som går i MFF's färg.
samt deras allrum som vi försökt få i ungefär samma blåa kulör som FC Barcelona har i sitt klubbmärke. Vi får lägga till rött och lite gult och vitt som accentfärger för att hämta hem resten av märket ;-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)