torsdag 11 mars 2010

16 dagar kvar...

....tills vi flyttar och vi börjar absolut inte bli stressade eller så.....???!?!?


Det känns som om det ändå är en hel del saker som ska på plats innan huset är klart, men jag tror att vi kommer att hinna med att både packa flyttlådor hemma och plocka upp dem efterhand i "huset". Jag har gjort upp ett schema som visserligen redan i måndags fallerade och vi är inte ikapp om jag säger så. Jag hade ju glömt att vi har barn också ;-) de var inte med i schemat......oooops!

Vi har i alla fall rensat och städat i killarnas allrum så där är inflyttningsbart.


Hallen där uppe är rensad (halva hallen i alla fall), pingisbordet är monterat och testat.

Lilla toaletten uppe är klar förutom att det saknas lite krokar och toarullehållare och rörelsedeckare och strömbrytare, vilka för övrigt saknas i hela huset, men det kommer....



Badrummet uppe är inte helt klart, vi saknar några delar till toaletten som inte behagar komma. Förhoppningsvis blir den klar innan vi flyttar in. Ni får se badkaret så länge.


Hampus och Max rum är oxå nästan klara att flytta in i, vi ska bara sätta upp rullgardiner och fixa en takanslutning över Hampus garderob men annars är det klart för inflytt.


På bottenvåningens toalett saknas förutom lite beslag även duschdörrarna. De står i hallen och väntar på att bli monterade.

I tvättstugan har vi fått upp inredningen, Martin sliter med centraldammsugaren, verkar ha varit klyddigt att få till det, det kommer ju ett rör uppifrån och ett rör nerifrån som ska anslutas till ett.... (fick precis besked om att dammsugaren funkar - Martin har provat - BRA!!! då vet han hur den fungerar - då slipper jag lära mig.....eller?)


Jag besparar er bilder på den värsta röran. Har ni inget för er i helgen så kan ni ju alltid komma och hjälpa oss röja hahahahahaha.

Inga kommentarer: