fredag 19 december 2008

Ruiner....??



....nä - huset ser ut att ha klarat av den "hemska" jordbävningen i tidsdags (16/12) väggarna står ju kvar. T o m stenarna som ligger löst på toppen ligger kvar ;-) Det var nog inte så farligt ändå, även om det var obehagligt när det hände.


Nu är vi uppe på 2.20 m runt om och idag (19/12) kommer kranbilen som ska lyfta upp balkarna över fönster och dörrar. Sen ska vi fortsätta att mura runt om ytterligare två lager tills vi är uppe på 2.60 därefter börjar vi med innerväggarna som ska vara klara till v 2 då profilen till bjälklaget beräknas komma.


Vi måste även förstärka en del av väggarna med stålpelare för att de ska klara av att bära balken mellan "huskroppen" och "vinkeldelen".




Inga kommentarer: