När jag kom upp till huset på kvällen den 19/12 var redan alla balkarna på plats.
I söndags (21/12) sken solen över Bara. Jag upptäckte att vi från vårt blivande sovrumsfönster kan skymta Turning Torso som en vit liten pelare långt långt borta.
Jag passade även på att ta en liten runda runt huset. Här är sovrumsfönsterna ut mot uteplatsen.
Vardagsrumsväggen ut mot trädgården.
Vardagsrumsfönster samt köksfönster.
Köksfönster samt hallfönster.
Garageuppfarten.
De bärande innerväggarna är på väg att byggas upp. Den till vänster är väggen in mot sovrummet och den till höger är toaletten.
Foto på samma väggar fast tagna igår på julafton. Vi passade på att "fira" med skinkmackor och varm o'boy.
Idag på juldagen har Martin och pappa städat ut allt "bråte" ur huset och börjat bygga ställningarna runt huset. Imorgon och på lördag ska de byggas färdigt - ett tungt arbete - någon frivillig därute????
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar