måndag 11 maj 2009

Vi jobbar på som vanligt.......

....men det är inte så kul att lägga ut en bild på ett hål eller en utfräst ränna för kabel, men det är i alla fall vad som har pågått i huset på sistone. Martin har fräst och mejslat - kan väl inte påstå att han är överlycklig över alla uttag och strömbrytare som ska på plats, men vill man ha funktionerna så får man ta arbetet.


Vi har gjutit alla fönsterbänkar, nu ska de bara slipas oxå.



Vissa har redan lagts på plats och om jag får säga det själv, tycker jag att det blev jättefint.


Pappa kämpar på med putsandet. Snart har vi nått ett varv runt huset - då är det bara två varv kvar. Det är ett stort hus, undrar vems idé det var att bygga 2-planshus?



Takpannorna på sydvästsidan har vi inte lagt på plats eftersom vi väntar på våra solvärmepaneler. (vakuumrörsolfångare)

Inga kommentarer: