tisdag 30 juni 2009

Puts på plats



I helgen pustades och putsades det i värmen.
Vi fick hjälp av min farbror och hans "kompis". Vi hade fått besked om att det skulle ta mellan 2,5 och 14 timmar ?!!!?!?!? Nu fixade de det på ca 6 timmar - inklusive fikapaus - nästan exakt mitt emellan, så det var väl en bra gissning från början...hahaha.



Bra teamwork - två putsade och två gick efter och "slätade till" eller vad man nu kallar det på fackspråk.



Stackars Fjare (Johan) fick göra det tråkiga, men viktiga - nämligen avmaskera fönster och dörrar. Jag måste ändå säga att det var nog ändå det jobb som gjorde det största lyftet på fasaden, nu kom ju fönstren till sin rätt. Putsen i all ära, fasaden hade vi ju redan målat vit, men det är ändå kontrasten mellan fönsterkarmen och fasaden som gör det där lilla extra.



På tal om extra - äntligen!....de har börjat montera ner ställningen. Nu ser man hur huset verkligen ser ut.
Inne fortsätter pappa med att fixa till (putsa) fönsternischerna på övervåningen. Skönt med inomhusarbete en dag som denna då himlen öppnade sig.

Inga kommentarer: