måndag 15 juni 2009

Förändring...

Äntligen en visuell förändring på Klottistelgatan 18.....



den färgade putsen har kommit och vi har börjat grundmåla med primern.
Det blir vitt och fräscht.




Fler saker händer i veckan
- imorgon kommer vårt Hajomparti (skjutdörrar) samt vår ytterdörr.
- plåtslagaren ska komma och klä in vindskivorna
- vi ska på fotboll - U21 EM Sverige - Vitryssland på Swebank Stadium, dvs en ledig kväll
- vi ska forsätta grundmåla
- sen ska vi fira midsommar

Dessutom så förs en diskussion angående vårt garage eller rättare sagt åt vilket håll vårt garagetak får luta. SUCK! Vi vill att taket ska luta mot långsidan bort från huset, precis som många andra på området byggt, men enligt kommunen så har där skett felaktiga beslut och garagen skulle se ut som "släta lådor" - dvs det får inte se ut som om garagetaket lutar om man tittar på det framifrån eller bakifrån och inget får sticka ut på den sida som gränsar mot grannen. Men om nu det redan skett så många misstag så kan de väl ändå fortsätta med misstagen - tycker jag. Annars kan ju vi oxå bygga fel av misstag. Tänk om alla som byggt "fel" måste bygga om?? Då hade jag nog inte velat sitta på byggnadskontoret i Svedala.....

Ha en skön midsommar!

Inga kommentarer: