måndag 21 september 2009

Nu har vi ändrat oss

...det där med att ta kakel o klinker från samma leverantör har helt falerat. Nu har vi bestämt oss för nåt annat och allt är beställt så nu kan vi inte ändra oss och så här kommer det att bli.

Badrummet på övervåningen

Toa med dusch på övervåningen

Toa m dusch bottenvåningen

Vad gäller övriga huset så är garagetaket på plats och pappa putsar väggarna.



Innertaket på öv är målat en gång, det blir riktigt bra.


Färgen till innerväggarna är beställd så den levereras denna vecka, dessutom så ska köket komma, vi har dock fått styra om leveransen till Optimera istället, vi har ingen möjlighet att förvara det själva tills dess att det ska på plats. Golvet till övervåningen och vårt sovrum har levererats till Optimera så det kan vi hämta när vi känner att vi har kommit så långt.

Magnus på Snickeribolaget har varit och måttat för trappan - det blir inte helt som vi tänkt oss, eller jag vet egentligen inte hur vi tänkt oss men enligt skisserna så kommer ett trappsteg att "kollidera" med fönstret, jag tror inte det kommer att störa för att det kommer precis i kanten, men det är lite irriterande. Men vad ska man göra - vi måste ju komma upp och ner från övervåningen.


"Lådorna" på toaletterna är byggda

Vi har börjat fuktspärra badrummen, dessutom har vi börjat inse våra begränsningar så vi har kontaktat en plattsättare. Det går nog både snabbare och blir bättre får man hoppas.

Dessutom så måste jag bara nämna att Hampus gröna garderobsdörrar "plötsligt"!?!?? fanns på IKEA när jag var där på en liten runda förra veckan. Dessutom så var de nedsatta från 3500:- till 1500:- - ett FYND!! Behöver jag nämna att killen blev nöjd???

Förhoppningsvis återkommer jag lite tätare framöver då det händer mycket i vårt hus.

Inga kommentarer: