Äntligen kom vvs-arna och skulle montera "solvärmen" - och naturligtvis var det ju två rör som var sönder. Om de varit sönder redan vid leverans eller om det är vi som varit oaktsamma låter jag vara osagt - det är trist vilket som (men jag tror på första alternativet) , så nu dröjer det ytterligare några dagar innan panelen blir inkopplad och vi kan börja uttnyttja solens strålar till att värma vårt hus. Det behövs verkligen nu - den där mätaren har tickat på i en faslig takt - det är ett stort hus med många tjocka väggar som ska värmas upp, så lite hjälp från naturen tackar vi inte nej till.
Invändigt har vi hunnit med att lägga golv i vårt sovrum o klädkammare, pappa har börjat lägga golv i "lilla" badrummet uppe samt fuktspärrat golvet i "stora" badrummet.
Så här såg det ut för ungefär ett år sen
...och så här ser det ut idag.
Det känns bra att gå tillbaka och titta på hur det var då för ett år sen. Då inser man att det faktiskt hänt en hel del under tiden vi hållt på med bygget.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar