måndag 28 december 2009

Vi har "fått" en bänkskiva.....

...fått å fått, den är i alla fall på plats...


...och vi är supernöjda med val av skiva, vask och häll - vilket är en j-kla tur - för det är inte direkt något vi kommer att byta ut de närmsta åren.



Golvet på övervåningen är klart - nästan...vi har lite kvar att lägga i klädkammaren.


Dörrarna är på plats, det saknas lite foder men det kommer så småningom.






Det blir snyggare när foder är på plats....


På julafton förra året jobbades det och vi åt skinkmackor och drack varm oboy ute i kylan, i år slappade vi på Sturkö istället.


Igår kväll plastade vi in "trapphålet"??!?!?

Vi måste tyvärr såga av en del av den utskjutande delen av vår fönsterbänk som kommer att tangeras av ett trappsteg. Så vi får ta fram diamantskivan och börja skära. Det kommer innebära en massa stänk av damm blandat med vatten = kladd - så för att slippa måla om så har vi försökt täcka vad vi kan med byggplast. Håll tummarna för ikväll börjar det.

Trappan levereras på onsdag så då måste vi vara klara.

Inga kommentarer: