tisdag 5 januari 2010

Gott Nytt År....

.....och det firades för vår del in hos våra gamla/nya grannar på "nya" området med traditionsenlig skål med andra nya grannar.

Vi stod och pratade med ett par av dem då en raket (eller tårta) brann av och tog riktning rakt mot vårt hus.......vilken exploderade på ett par ställen på vår fasad. Inte vackert men det kunde blivit mycket värre. Nu har vi explosionsmärken på en del fönster samt fasaden. SKIT!!!
explosionsmärke strax över våra sovrumsfönster


etsningar i Max fönster

Året började inte så bra om man säger så. Jag är själv en stor fanatiker av fyrverkerier - jag älskar smällare och vackra himlaspel, men jag är oxå en stor förespråkare för ett totalförbud. Onyktra, oaktsamma mänskor ska inte hantera explosiva material!!!

För att återgå till något positivt......trappan är nästan på plats.
Det återstår lite arbete med räcket.

före


efter

Jag berättade ju sist om att vi var tvungna att såga av en bit av vår fönsterbänk för att trappan skulle "få plats" och det var inte så svårt som vi trodde. Det blev lite ojämnt i underkanten.......
.....men det blev ju ganska bra till slut.

Vi har även fått bänksskivan till köksön och det blev jättefint. Den svarta pelaren som sticker upp genom skivan är en elpelare som jag är såååå himla nöjd med. Den går att sänka ner i skivan - kul och praktiskt..... ;-)




EVOline Powerport BeslagDesign

Inga kommentarer: