Vi stod och pratade med ett par av dem då en raket (eller tårta) brann av och tog riktning rakt mot vårt hus.......vilken exploderade på ett par ställen på vår fasad. Inte vackert men det kunde blivit mycket värre. Nu har vi explosionsmärken på en del fönster samt fasaden. SKIT!!!
etsningar i Max fönster
Året började inte så bra om man säger så. Jag är själv en stor fanatiker av fyrverkerier - jag älskar smällare och vackra himlaspel, men jag är oxå en stor förespråkare för ett totalförbud. Onyktra, oaktsamma mänskor ska inte hantera explosiva material!!!
För att återgå till något positivt......trappan är nästan på plats.
Det återstår lite arbete med räcket.
Jag berättade ju sist om att vi var tvungna att såga av en bit av vår fönsterbänk för att trappan skulle "få plats" och det var inte så svårt som vi trodde. Det blev lite ojämnt i underkanten.......

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar