söndag 12 april 2009

Nu händer det lite här och där.....

....taket är läktat


...takpannorna har lyfts på plats, vilka även pappa o Martin börjat lägga på plats nu i veckan - men mer om det när kameran följer med nästa gång.


I påskhelgen fick vi hjälp av en kompis - Johan - med att regla upp innertaket på bottenvåningen. Stort Tack för det. Ett riktigt skitgöra, även om det inte var jag som stod för borrandet så hörde jag det och jag kan väl erkänna att jag många gånger i fredags ångrade lite att vi valt betongbjälklag. En annan vän kom med fika - aldrig dumt med en kopp kaffe å kaka i solskenet, det uppskattas verkligen.
Fönsterna är på plats. Samtliga satt där de skulle idag när jag å pågarna var uppe och kollade.
Pappa har förutom att börja lägga ut takpannorna även börjat näta och putsa fasaden.

Inga kommentarer: