måndag 20 april 2009

Bantistelns Samfällighetsförening.......

.......jaha, det var det det.
Idag var det möte på lantmäteriet för att bilda en samfällighetsförening för gemensamhetsanläggningarna ga24 & ga25. Vi hade väl tänkt oss att möjligtvis engagera oss på en normal nivå, det känns viktigt att vara delaktig - men det slutade med att Martin blev vald som ledamot på 2 år och med ordförandeskapet på 1 år, inte riktigt vad vi tänkt oss. Jag anmälde mig som revisorsuppleant - ingen annan verkade intresserad. Inte en optimal lösning då jag inte tycker att ordförande och revisor bör bo inom samma väggar. Jag är ju i alla fall inte ordinarie - den platsen är fortfarande vakant.

På sådana här möten är det, som vanligt, ingen vill eller känner att de har tid att engagera sig - man vill inte ta på sig en massa extra arbete samtidigt som man har väldigt mycket tid till att ha väldigt många åsikter. Eller så sitter man där med känslan att man egentligen skulle vilja men man vågar inte föreslå sig själv. Synd tycker jag. Det kan även vara så att man känner sig osäker på uppgifterna och inte riktigt vet vilka krav som ställs på en - men vi är rookies allihopa - vi får hoppas att vi kan stötta varandra inför uppgifterna.


Tillbaka till bygget som annars tar vår tid i anspråk och det även en tid framöver. Väggarna på övervåningen är ju uppmurade men vi har ju inte visat hur det blev. Det blir en stor öppen yta i mitten som säkerligen kommer att upptas av ett "aktivitetsbord" av något slag, killarnas allrum syns i mitten av bilden, rummet till vänster är vårt "kontor", öppningen till höger om bygglamporna tillhör förråd/klädkammaren.


´
Utvändigt har takpannorna börjat komma på plats.

Invändigt händer det lite oxå. Jag har gjutit och slipat en del av alla våra fönsterbänkskivor, känner mig faktiskt ganska nöjd med resultatet. Det ska bli "spännande" att se dem på plats.

Häromdagen lade jag märke till att vi inte lagt upp så många exteriörbilder. Här kommer två.







Inga kommentarer: