måndag 17 november 2008

Det står still......

...tycker jag. Men det kan jag lova att pappa och Martin inte tycker. De kämpar på i ur och skur. Sen vi startade bygget så har vädret inte varit på vår sida - har det inte regnat så har det blåst, eller så har det både regnat och blåst.

Vad har då hänt sen sist?
Rören för dagvattnet är nergrävda och nästan all dränering är klar. Anslutningen för vatten och värme är oxå klar (tror jag).

Allt grävande har gjort tomten omöjlig att ta sig fram på, det är lerigt upp till knäna, så nu behöver vi en större grävare som kommer och jämnar till marken och lägger ut makadam så vi kan gå på eländet...... snaaart kan vi börja bygga.

Max och Hampus har börjat visa sitt intresse för bygget - vi har haft en liten grävare på plats som de har fått köra, kan det bli bättre????







Inga kommentarer: