Vi har börjat mura, man kan inte se det eftersom vi har byggt ett värmetält till våra stackars stenar så att de inte fryser....;-)
Det behövs betydligt mer värme än vad moder jord kan förse oss med. Turligt nog för oss så ska det bli varmare redan på onsdag. Men......då ska det naturligtvis börja regna och blåsa igen. Helgen ser än så länge ut att kunna bjuda på ett hyfsat bra väder, men då är inte pappa hemma och kan hjälpa oss med murandet. Min bild av att kunna flytta in till sommaren börjar blekna lite lätt i kanterna. Pappas vision om att bygget är klart till nästa jul börjar kännas mer realistisk, inte för att jag vill tro på den, min är roligare....och mer ekonomisk.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar