fredag 6 mars 2009

Det blåser lite.....

...men det hindrar oss inte från att fortsätta bygget. Balkarna över fönsterna är på plats. Ett lager till ska på....sen kommer takstolarna, visserligen ska gavlarna oxå byggas upp, men ändå, nu liknar det snart ett hus på riktigt. Kan inte låtsas att jag inte avundas de som ena dagen har en platta men dagarna efter så står där ett hus med takpannor på plats!! Det hus vi bygger har tagit något längre tid men med tanke på att det inte är ett nyckelfärdigt hus och att det byggs ca 2-4 timmar / dag på vardagarna av Martin och min pappa- inte av polacker som några trott ;-) samt ca 15 timmar på helgen, så förstår man att det tar tid. Måste oxå säga att jag är imponerad av logistiken, det är inte mycket som inte har kommit när vi behövt det eller för den delen kommit alldeles för tidigt. Det har funkat bra hittills. Sen har vi ju oxå en fantastisk leverantör av byggvaror (Optimera)Tack för det!


Foto tagit ovanför vårt "kontor", de smala fönsterna tillhör toaletterna.



Tagit ovanför Max rum, det liggande fönstret längst bort i bild är ovanför trappan.


Men titta! Där står ju jag i allrummet (spelrummet)

Inga kommentarer: