tisdag 31 mars 2009

Innerväggar på plats......

...snart i alla fall.
Den 23/3 hade vi ju kommit så här långt



Den 24/3 så här långt


Den 28/3 så här långt


Vi saknar en del block till kontorsväggarna, så de återstår att mura upp. Snart snart snart är alla väggar på plats. Snart börjar finliret.


Väggarna på bottenvåningen är på plats, vattendropparna i taket är borta - dvs det har börjat torka upp ordentligt, stämpen är borta och Martin har börjat fräsa ur för ALLA våra vägguttag. Snart ska han även fräsa ur för "strömbrytarpanelerna"

Medan pappa murar så kryper Martin omkring på loftet och drar elen till taklamporna.




Kommande händelser:

Nu i veckan har jag hört att plåtslagaren ska komma. Vi har valt aluzink till samtliga plåtdetaljer förutom de detaljer som kommer synas "mitt på taket" - ventilation, lucka mm, de kommer att vara tegelröda.

När plåtarbetet är klart kan vi börja lägga takpannor och sätta in fönster.

Isoleringen ska oxå på plats och jag ska börja gjuta fönsterbänkar.

Inga kommentarer: