tisdag 13 oktober 2009

Färg.....

....å färg, det är i alla fall målat. Killarnas rum har fått färg - hallen är målad....i vitt och ljusgrått, Martin såg knappt skillnad på det gråa och vita, han tyckte allt såg vitt ut. Vi får se när vi flyttar in om det känns för "tamt" med den ljusgrå färgen. Det är svårt att avgöra innan golv och möbler är på plats.
Vi - eller jag (Martin vill ha vitt överallt) hade nog egentligen velat ha en större kontrast men hur ska man kunna avgöra sånt med hjälp av ett litet ynka färgprov på 1x2 cm och typ 50 andra gråa kulörer att välja på i allt från neutralt grått till grått med blått, rött, lila och grönt och gult och orange???? De vita väggarna i hallen har vi bara målat en gång så de lär nog se lite vitare ut när vi målat dem en gång till. Men så här blev i alla fall resultatet.


Hampus rum före målning

....och efter

Max rum före målning

...och efter (ganska mörk bild, men i verkligheten så "lyser det om färgen" )

Hallen före målning - städat å fint


Hallen efter målning - inte så städat

Hallen från en annan vinkel före målning

Nästan samma bild men efter målning.

I övrigt så har fallen i badrummet på bottenvåningen och tvättstugan spacklats

Tvättstugan

Idag så ska vi få garageporten på plats och fallen i badrummen uppe ska blir klara.

Jag återkommer med fler bilder imorgon.
Idag för ett år sedan grävde vi för avloppsledningar.

Inga kommentarer: