fredag 30 januari 2009
torsdag 29 januari 2009
Ytterligare 500...
...meter värmeslingor är på plats.
Avloppsrör, ventilationsrör, vattenrör och el ligger oxå där de ska.
Pappa jobbar med att lägga ut armeringsnäten. Kan nog gjutas på fredag.
Martin var så nöjd igår när han packade ihop för kvällen tills han kom på
att vi helt glömt bort rören till solvärmepanelen. F-n oxå. Det får vi lösa idag på något sätt. För att se det positivt - vi kom på det innan vi hann gjuta ;-)

Silvriga ventilationsrör, mörkgråa vattenledningar, gråa avloppsrör,
blåa TV/data kablar, grön koax, vita golvvärmeslingor dvs en salig röra.
Avloppsrör, ventilationsrör, vattenrör och el ligger oxå där de ska.
Pappa jobbar med att lägga ut armeringsnäten. Kan nog gjutas på fredag.
Martin var så nöjd igår när han packade ihop för kvällen tills han kom på
att vi helt glömt bort rören till solvärmepanelen. F-n oxå. Det får vi lösa idag på något sätt. För att se det positivt - vi kom på det innan vi hann gjuta ;-)
Silvriga ventilationsrör, mörkgråa vattenledningar, gråa avloppsrör,
blåa TV/data kablar, grön koax, vita golvvärmeslingor dvs en salig röra.
onsdag 28 januari 2009
Nu går det undan.....
I måndags (26/1) hade VVSarna jobbat hårt och lagt ut ungefär
hälften av rören till golvärmen på övervåningen.

Igår kväll var vi uppe en runda för att killarna ville se hur det
såg ut på "deras" rum.
Golvvärmeslingorna var lagda, avlopp, ventilation och vattenledningarna
var nästan på plats. Martin har börjat dra elen. Vi tror attt vi kommer att
gjuta redan på fredag.
hälften av rören till golvärmen på övervåningen.

Igår kväll var vi uppe en runda för att killarna ville se hur det
såg ut på "deras" rum.
Golvvärmeslingorna var lagda, avlopp, ventilation och vattenledningarna
var nästan på plats. Martin har börjat dra elen. Vi tror attt vi kommer att
gjuta redan på fredag.
lördag 24 januari 2009
Plåtarna har kommit
"Ska de vara så tunna?" Känns lite otryggt faktiskt....men man får väl lita på de sakkunniga.
Igår (fredag 23/1) kunde vi inte börja med att lägga ut dem pga vindstryrka på 11 m/s. Idag är det betydligt lugnare så så här såg det ut när jag var uppe och besökte bygget vid 11-tiden.
tisdag 20 januari 2009
söndag 11 januari 2009
Som en skog....
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)