....på plats. Glasskiva i högblankt svart är kanske inte det ultimata valet för en som inte är städgalning men om denna ska hålla sig snygg så får vi nog putsa den ganska ofta. Installatören var förutseende nog att instruera oss i hur man monterar isär den och sätter ihop den för han förstod nog oxå att den inte är helt enkel att hålla snygg. Det är lätt att damm kommer in imellan skivan och kaminen. Ja, ja det blir nog bra, vi ska inte hålla på och såga lister eller göra annat som dammar för mycket när vi väl flyttat in. På tal om att flytta in - så skrev vi kontrakt med köpare av vårt hus igår och då sattes utflyttsdatum till den 15:e april. Så till dess är vi definitivt inflyttade. Känns sååååå skönt.Även skorstenen ska vara på plats, här går den i alla fall genom vårt kontor.
Det blev faktiskt klart snyggare än jag föreställt mig, dessutom blir den så där lagom varm och go. Kan kanske bli ett favvoställe på vintern när det är kall o ruggigt ute....vem vet?

Trappräcket är under konstruktion men så här kommer det att se ut.
För säkerhetens skull ska det ska på några glasskivor oxå.